Sivut

keskiviikko 26. kesäkuuta 2019

Juhannuksen aikaan

Ny ei oo 19. päivä, mut eikös poikkeus vahvista säännön 😁.

Päivänpaistattelua juhannusaattona, ilmeet vain vaihtuu, huh hellettä. Ja nääki kuvat on sit vaan emännän huonolla puhelimella napsittuja:

















Terassilla voi makoilla tänä kesänä vain tuulisena päivänä, tyynellä on hyttysiä liikaa.


Kimalaisjahtia riitti polun varressa mustikan kukinnan aikaan, emäntä oli  kärppänä enkä ainuttakaan saanut napattua. Mustikkaa tulee paljon ja puolukkaa kans.
Mun toiseenkin naapuriin muutti kissa, Hilma. Seki ulkoilee narussa. Ekalla kerralla mun piti vähä haukkua sitä aluks, mut ei sen jälkeen.
Sit täs asustaa siilejä. Emäntä sano, et olisin saanu nenun täyteen piikkejä jos se ei olis kiljaissu niin nopsaan ku mä säntäsin siilin perään. Siili sit ehti just ja just aidan raosta karkuun. Se oli kakinutki terassille. Tai ei toi emäntä ensin ollu ihan varma oliko se siilin kakia, mut se haki kuvat netistä.

Kerran mä taas olin haukkunu vartin ku emäntä oli pois, se meinas jo ihmetellä että miks, mut sille selvis syy ku mä heti sen kotiin tullessa näytin, et mun namupahvipaketti oli menny sohvan alle enkä mä saanu sitä pois. Enkä saanu tietty niitä namujakaan ennen ku emäntä onki sen paketin pois. Tyhmä paketti, vartin olin jaksanu haukkumalla yrittää mut menin sit nukkumaan ja heräsin venyttelemään ku emäntä tuli. Emännän vakoojakone kertoo kaiken.

Emäntä löysi sattumalta jotain muuta etsiessään kuvan meidän perheen ekasta koikkerista Megistä, jonka mukaan mä sain nimeni.
Meg 10-vuotispäivänään toukokuussa 2007

Yritti toi emäntä ottaa puhelimella videooki aksahallilla. Ois se muuten aika ok, mut sen tarvis tutkailla miten siitä sais pätkäistyä ne ylimääräiset ajat pois, ku siinä on kymmenkertasesti sellasta mis ei kuva-alalla tapahdu yhtään mitään, se puhelin ku kuvas hallin pöydällä. En muuten huomannu lainkaan, et emäntä oli korottanut 5 sentillä hyppyjä.

Heipat taas, on päivälenkin aika. Josko mä sit 19. päivä palailisin kuulumisin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoita kommenttisi: